Gymnázium Vítězslava Nováka

Návštěva partnerské školy ve Zlatých Moravcích na Slovensku

V termínu 4.-7. 10. 2023 navštívili naši žáci partnerskou školu Gymnázium Janka Kráĺa ve Zlatých Moravcích na Slovensku. Pro žáky byl připraven pestrý a nabitý program.

Ve středu po příjezdu nás přivítal primátor města Dušan Husár v zrcadlové síni, odpoledne následovala prohlídka nejzajímavějších míst ve městě a ubytování žáků v hostitelských rodinách. Naši žáci již některé studenty ze Zlatých Moravců znali z jejich dubnové návštěvy na Gymnáziu Vítězslava Nováka a velmi rychle dokázali obnovit staré přátelské vztahy a navázat nové.

Ve čtvrtek dopoledne se naši žáci zapojili do výuky na gymnáziu, odpoledne jsme navštívili krajské město Nitra, kde nás čekala prohlídka kláštera, diecézního muzea a expozice věnované návštěvě prvního československého prezidenta Tomáše Garrigua Masaryka. Odpoledne a večer žáci opět strávili s kamarády v rodinách.

Páteční dopoledne bylo věnované návštěvě nejstarší a nejnavštěvovanější zoologické zahrady na Slovensku v Bojnicich a po obědě jsme se vydali na výlet do nedalekých Topolčianek na zapůjčených koloběžkách, v jehož rámci jsme navštívili místní vinice, zámek, park a národní hřebčín.

V sobotu následovalo již jen dojemné závěrečné rozloučení a cesta zpět do Jindřichova Hradce.

Rádi bychom touto cestou poděkovali celému pedagogickému sboru GJK za vřelé přijetí a pochválili naše žáky za vzorné chování po celou dobu výletu.

Text a foto: Anna Šubrtová, Ondřej Kazda

Dojmy žáků

Náš výlet do Zlatých Moravců byl velmi povedený. Po návštěvě vyučovacích hodin jsme zjistili, že se výuka neliší od té naší. Navštívili jsme krajské město Nitra, kde jsme viděli přepychový klášter a muzeum. Také jsme si prošli nejstarší zoo na Slovensku v Bojnicích a pobyt jsme zakončili procházkou na hrad Hrušov a následnou projížďkou na koloběžkách kolem pastvin národního hřebčína v Topolčiankách. Navázali jsme nová přátelství a sblížili se se Slovenskou kulturou. Už se těšíme na další shledání.

Náš pobyt na Slovensku jsme zahájili obědem ve školní jídelně a následným setkáním s našimi budoucími kamarády. Odpoledne pokračovalo přivítáním v Zrcadlové síni od primátora města Zlaté Moravce. Dále jsme pokračovali prohlídkou města a večer se odebrali do svých rodin. Ve čtvrtek jsme byli součástí GJK. Zúčastnili jsme se vyučovacích hodin dle vlastního výběru a objevovali všechna krásná místa gymnázia. Slunečné odpoledne jsme strávili v Nitře, krajském městě Slovenska. V pátek byl na programu výlet do zoologické zahrady v Bojnicích, kde jsme za hezkého počasí strávili celé dopoledne. Odpoledne byla nabídka projížďky na koloběžkách po okolí, které někteří z nás nevyužili a udělali si příjemné odpoledne se svými slovenskými kamarády. Sobotní ráno bylo v duchu milého loučení a v 9:45 jsme již byli na cestě do Jindřichova Hradce. Výměnný pobyt jsme si velice užili, seznámili jsme se s novou kulturou a milými žáky z GJK. Děkujeme, že jsme mohli být součástí této výměny.

Ve středu 4. jsme vyjeli na Slovensko, nejprve jsme se báli rodin, ale pak se ukázalo, že se není čeho bát. Potkali jsme spoustu super lidí a udělali jsme si hodně dobrých kamarádů. Určitě se nevidíme naposledy, plánujeme další setkání. Měli jsme nabitý program a o zábavu nebyla nouze. Nejvíce se nám líbil sjezd na koloběžkách od zříceniny hradu Hrušova.

Náš pobyt na Slovensku byl úchvatný a rozhodně nezapomenutelný!

První pocity nervozity jsme překonali díky naším novým kamarádům z Gymnázia Janka Král'a ve Zlatých Moravcích u společného a výtečného oběda ve školní jídelně. Poté jsme byli přivítáni našimi velmi milými náhradním rodinami a byli nám ukázány krásy Zlatých Moravců

Následující den jsme byli provedeni budovou Gymnázia a měli jsme možnost připojit se na námi vybrané zajímavé vyučovací hodiny. V odpoledních hodinách jsme navštívili Nitru a byli jsme seznámeni s její bujnou historií a večer jsme strávili s našimi novými rodinami.

Předposlední den jsme strávili nádhernou prohlídkou Zoo v Bojnicích a odpoledne jsme vylezli na zříceninu hradu Hrušov a den jsme zakončili jízdou na kolobězkách přes Národní Hřebčín až do zámecké zahrady.

Celá výměna se nám velice líbila a věříme, že se s našimi slovenskými kamarády ještě uvidíme!

Líbilo se nám, jaký přístup k nám měli rodiny u kterých jsme byly a celkově Slováci na tamním gymnáziu. Překvapilo nás, že jsme neměli ani chvíli klidu a pořád s námi něco podnikali. Líbila se nám variace výletů, od návštěvy a prohlídky kostela v Nitře až po sjezd na koloběžkách, který jsme si velmi užili.

Nejvíce se nám líbil přístup ze strany studentů a učitelů ze Zlatých Moravců - všichni se k nám chovali přátelsky. Rodiny, u kterých jsme pobyt strávili, nás vřele přivítaly a zajistily nám největší pohodlí. Rodiny nám ukázaly, jak to chodí ve slovenských domácnostech. Všichni jsme se dokázali během chvilky adaptovat.

Ačkoliv jsme na Slovensku strávili pouze čtyři dny, stihli jsme toho spoustu. Náš program byl velmi nabitý, rozmanitý a zábavný.

Na návštěvě ve Zlatých Moravcích byl pro nás nejcennější přístup Slováků. Všichni byli velmi ochotní, přátelští a panovala příjemná atmosféra. Vzali nás na krásná místa. Nejvíce se nám líbil zámek v Nitře a Bojnicích. Výlet na koloběžkách byl dokonalou tečkou na závěr pobytu.

Výlet do Zlatých Moravců na Slovensko byl bez zklamání. Nervozita z ubytování byla rychle pryč, neboť mí hostitelé byly velmi milí a příjemní. Viděli jsme krásný Nitranský hrad, a z dálky i ten v Bojnicích i když jen z dálky. Bojnická zoo byla nádherná, hlavně jejich sloni. Celkově bych tam klidně zůstal.

Aktivity

Chcete udělit souhlas s využíváním sledovacích cookies?